Startup Nation 2024: explicat pas-cu-pas

Prezentarea pașilor de urmat pentru cei care doresc să aplice la programul Startup Nation 2024:

 

Pasul 1 - verifică informațiile despre Programul Startup Nation:

 1.1 Eligibilitate și Înscriere:

  • Programul Startup Nation 2024 oferă finanțare nerambursabilă în valoare de 250.000 lei pentru persoanele fizice care doresc să înființeze afaceri.
  • Cofinanțarea din partea aplicanților este de minim 27.778 lei.(10% din Valoarea Totală Eligibilă a proiectului)
  • Se finanțează toate activitățile care nu se regăsesc pe lista de excluderi(alcool, tutun, armament, etc). La fiecare ediție, au fost prioritizate prin grila de punctaj anumite domenii de activitate, care s-a considerat că au nevoie de susținere în vederea dezvoltării imediate.

1.2 Obligațiile ulterioare ale programului includ:

  • Nu ai dreptul de a înstrăina bunurile achiziționate timp de 2 ani.
  • Angajarea a 2 persoane pentru o perioadă de 2 ani, cu carte de muncă de 8h/zi pentru perioadă nedeterminată

 Dacă consideri că dispui de cofinanțarea necesară, de disponibilitatea asumării angajaților, iar domeniul de activitate care te interesează nu se regăsește pe lista domeniilor excluse de la finanțare, treci la:

 

Pasul 2 - verificarea Eligibilității tale, ca persoană fizică:

 Persoanele fizice care doresc să aplice trebuie să verifice dacă se încadrează în una dintre următoarele categorii:

2.1 Pilonul I: Tineri sub 30 de ani (18-30 ani) - indiferent de statutul pe piața muncii. (inclusiv București/Ilfov)

2.2 Pilonul II (exclus București/Ilfov):

2.2.1 Tineri cu vârsta de peste 30 de ani (30-35 ani) - indiferent de statutul pe piața muncii.
2.2.2 Persoane aflate în căutarea unui loc de muncă.
2.2.3 Șomeri.
2.2.4 Șomeri de lungă durată.
2.2.5 Persoane inactive.
2.2.6 Persoane din grupurile dezavantajate pe piața muncii (nivel scăzut de instruire, persoane cu dizabilități, persoane din zonele rurale, etc.).

 Dacă te regăsești într-una din categoriile de mai sus, atunci poți trece la: 

 

Pasul 3 - Participarea la Etapa I a programului Startup nation

În prima etapă a programului, solicitanții de granturi vor trebui să participe la cursuri antreprenoriale obligatorii.

3.1 Identificarea formatorului de cursuri antreprenoriale

  • Solicitanții de granturi - persoane fizice, vor putea alege din lista Formatorilor de cursuri antreprenoriale pe care Ministerul economiei o va pune la dispoziție în vederea derulării primei etape a programului Startup Nation. Ai grijă ca formatorul tău să se regăsească pe această listă!
  • Înainte să fie publicată această listă, Ministerul Economiei urmează să aloce o perioadă de înscriere și ulterior de selecție a formatorilor. Aceștia trebuie să aibe Cursuri antreprenoriale acreditate de Ministerul Muncii, cu posibilitatea de a fi urmate atât în format fizic cât și online.

 

Cum se finalizează Etapa I?

 3.2 Grila de Departajare:

  • Cursanții înscriși la Etapa I - Cursuri antreprenoriale, vor fi selectați în baza unei grile de departajare, în ordinea descrescătoare a punctajului, similar cu examenul de bacalaureat.
  • Ministerul Economiei nu a publicat încă această grilă de departajare!!!
  • Atenție! Doar 29600 cursanți vor fi selectați după finalizarea Etapei 1 a programului Startup Nation

3.4 Consecințe pentru Cursanții Neincluși în Lista Selectată:

  • Cursanții care nu se vor regăsi în lista celor 29.600 de selectați NU vor avea dreptul de participare in Etapa a 2-a a programului Startup Nation!!! Deci NU vor avea nevoie de înfințarea persoanei juridice(srl/srl-d) și nici de scriea Planului de afaceri!
  • Cursanții care nu se vor regăsi în lista celor 29.600 de selectați NU vor primi rambursarea taxei aferentă cursului de antreprenoriat.
  • Cursanții care nu se vor regăsi în lista celor 29.600 de selectați NU vor primi subvenția de 200lei aferentă urmării cursului de antreprenoriat

 Dacă te vei regăsi în lista celor 29600 de persoane fizice (cursanți) selectate, atunci poți trece la:

 

Pasul 4 - Participarea la Etapa II a programului Startup nation

 Etapa a doua va avea loc probabil în septembrie 2024. 

4.1 Transmiterea Cererii de finanțare/Plan de afaceri

  • Aplicanții se vor înscrie ca persoane juridice - deci, pentru această etapă, trebuie să ai înființat deja un SRL sau SRL-D!!!
  • ATENȚIE!!! sediul social al persoanei juridice, respectiv locația de implementare a proiectului, nu poate fi decât în regiunea de dezvoltare in care solicitantul persoană fizică(cursantul) își are domiciliul!!!
  • Persoanele juridice, vor transmite în această etapă Cererile de finanțare /Planurile de afaceri. Aceste planuri trebuie să fie bine documentate și să prezinte în detaliu:
    1. Conceptul afacerii.
    2. Planul de marketing.
    3. Planul financiar.
    4. Structura de costuri și venituri.
    5. Analiza pieței.
    6. Strategia de dezvoltare.
    7. Alte informații relevante.

 

Cum se finalizează Etapa II?

 4.2 Grila de Departajare:

  • Ministerul Economiei va utiliza o grilă de departajare pentru a evalua și compara cele 29600 de Cereri de finanțare/Planuri de afacerile persoanelor juridice
  • Această grilă nu este încă publicată de către Ministerul Economiei.
  • Scopul este să selecteze 7750 de Cereri de finanțare care vor primi finanțare nerambursabilă de 250.000 lei.

4.3 Consecințe pentru Persoanele juridice Neincluse în Lista Selectată:

  • Persoanele juridice ale căror Cereri de finanțare/Planuri de afaceri NU se vor regăsi în lista celor 7750 selectate,  NU vor semna Contract de finanțare, și NU vor primi finanțarea nerambursabilă de 250.000lei.

 Dacă te vei regăsi în lista celor 7750 de persoane juridice a căror Cereri de finanțare/Planuri de afaceri au fost selectate selectate, atunci poți trece la:

 

Pasul 5: Finanțarea și Implementarea Planului de afaceri:

  • Cererile de finanțare selectate vor primi finanțare pentru a-și dezvolta afacerile.
  • Beneficiarii vor trebui să respecte termenii și condițiile programului și să utilizeze fondurile în mod eficient.
  • Ministerul Economiei va monitoriza implementarea proiectelor finanțate.
  • Beneficiarii vor trebui să prezinte rapoarte periodice privind progresul și utilizarea fondurilor.

 

Este important ca aplicanții să fie bine pregătiți și să depună planuri de afaceri solide pentru a avea șanse mai mari de a obține finanțarea. Succes în continuare!

 

Colaborarea cu HBM Consulting în cadrul programului Startup Nation 2024 oferă o serie de servicii valoroase pentru cei care doresc să își dezvolte afacerile. Iată o prezentare a acestor servicii:

 

  1. Transparență și Acces la Informații:
    • HBM Consulting se angajează să ofere transparență totală și să furnizeze informații într-un mod accesibil și clar pentru toți clienții.
    • Consultanții vor explica procesele și cerințele într-un limbaj ușor de înțeles.
  1. Cursuri de Formare Antreprenorială și Consultanță Personalizată:
    • Beneficiarii pot urma cursuri de formare antreprenorială direct cu un consultant specializat în fonduri nerambursabile.
    • Consultantul va oferi asistență personalizată în scrierea planului de afaceri.
    • Cursul de antreprenoriat are un cost de 792,40 lei.
    • Dacă vei fi selectat în etapa a doua, vei primi restituirea acestei sume, plus o subvenție de 200 lei.
  1. Servicii de Înființare SRL-D(in funcție de pachetul de servicii ales):
    • Dacă ai nevoie, poți achiziționa serviciile de înființare SRL-D prin intermediul HBM Consulting.
    • Aceasta facilitează procesul de înființare a firmei tale.
  1. Comision de Succes pentru Planul de Afaceri:
    • Nu trebuie să plătești un avans pentru scrierea planului de afaceri.
    • Comisionul de succes se aplică doar dacă planul tău de afaceri este aprobat și intră la finanțare.

 

Dacă dorești să colaborezi cu HBM Consulting pentru acest program, poți achiziționa unul dintre pachetele noastre de servicii : HBM Startup Basic, HBM Startup Standard sau HBM Startup Plus (HBM StartUp – HBM Consulting (hbm-consulting.ro), și să îți asiguri astfel locul în programul Startup Nation 2024.

 

Mult succes în dezvoltarea afacerii tale!

Înapoi la blog